Головна » Файли » 9 клас » Історія України

Марко Вовчок
04.04.2016, 15:32
Марко Вовчок збагатила українську літературу жанрами соціально-проблемного оповідання („Козачка“, „Одарка“, „Горпина“, „Ледащиця“, „Два сини“), баладного оповідання („Чари“, „Максим Гримач“, „Данило Гурч“), соціальної повісті („Інститутка“), психологічного оповідання й повісті („Павло Чорнокрил“, „Три долі“), соціальної казки („Дев'ять братів і десята сестриця Галя“), художнього нарису („Листи з Парижа“).

Історичні повісті й оповідання для дітей „Кармелюк“, „Невільничка“, „Маруся“ ще за життя Марка Вовчка здобули широку славу. Повість „Маруся“, наприклад, переклали кількома європейськими мовами. В переробленому П.-Ж.Сталем вигляді вона стала улюбленою дитячою книжкою у Франції, її відзначено премією Французької академії, міністерство освіти Франції рекомендувало її для шкільних бібліотек.

Марко Вовчок поряд з українськими творами писала оповідання російською мовою: „Надежда“, „Маша“, „Катерина“, „Саша“, „Купеческая дочка“, „Игрушечка“ (збірка „Рассказы из народного русского быта“). У творчості російською мовою виявила себе майстринею й великих прозових жанрів, авторкою проблемних романів і повістей: „Червонный король“ (1860), „Тюлевая баба“ (1861), „Жили да были три сестры“ (пізніша назва — „Три сестры“, 1861), „Глухой городок“ (1862), „Живая душа“ (1868), „Записки причетника“ (1869—1870), „Теплое гнездышко“ (1873), „В глуши“ (1875), „Отдых в деревне“ (1876—1899).

З творчістю Марка Вовчка зросла міжнародна роль української літератури. За свідченням Петка Тодорова, проза письменниці у 1860—1870-х рр. мала вирішальний вплив на розвиток болгарської белетристики. Твори Марка Вовчка за її життя, починаючи з 1859, з'являлися в чеських, болгарських, польських, сербських, словенських перекладах, виходили у Франції, Англії, Німеччині, Італії й інших європейських країнах.

Творча спадщина
Дві книги „Народних оповідань“ (1857 — перший том, 1862 — другий том)
Соціальна повість „Інститутка“ (1859–1861) (початкова назва „Панночка“)
Історичні казки-повісті „Кармелюк“, „Дев'ять братів і десята сестриця Галя“, „Невільничка“, незавершені — „Гайдамаки“, „Сава Чалий“
повісті „Три долі“, „Павло Чорнокрил“, „Сестра“, „Дяк“ та інші
збірка російською мовою „Рассказы из русского народного быта“, повісті „Тюлевая баба“, „Записки причетника“ та інші.
близько ста перекладів і двохсот книг
Тематика творчості
життя дітей
кохання
побут дорослих
сите й тупе існування міщанства
фальш ченців
паразитичне животіння дворян
трагізм життя селянства за часів кріпаччини („Горпина“)
боротьба проти кріпацтва („Ледащиця“, „Інститутка“)
Особливості творчості
внесення нових жанрів і тем
звернення до фольклорних традицій
форма розповіді: у творах немає спеціального оповідача, є мистецький. Читач дізнається про все з уст народу
твори написані пісенною ритмізованою мовою з різноманітними інтонаціями, багатством синоніміки
Марко Вовчок — основоположниця дитячої української прози
Марко Вовчок зміцнила основи української соціально-побутової прози
її творчості характерні висока ідейність, висока художність творів тощо
Категорія: Історія України | Додав: katyalipinskayagalloger01
Переглядів: 566 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 anna_petrash1  
0
ЯКІ НОВІ МОТИВИ ПРОСТЕЖУЮТЬСЯ В ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКІВ ТА ПОЕТІВ 2-Ї ПОЛ. ХІХ  ст.?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]