Головна » Файли » 9 клас » Всесвітня історія

міф про тягар білої людини
25.03.2016, 15:01

Вірш викликав неоднозначну реакцію громадськості. З одного боку, Кіплінгу було пред'явлено звинувачення в зневажливому ставленні до неєвропейських народів, в зображенні їх як недорозвинених, небезпечних, таких, що вимагають постійного контролю та допомоги з боку «білих націй». У зв'язку з цим текст часто розглядався як расистський та проєвропейський-шовіністичний, як прикриття для проведення колонізаторської політики, в першу чергу Великобританією, виправдовуючи її завоювання в Азії та в Африці гуманістичними міркуваннями. Ряд сучасників Кіплінга, наприклад Марк Твен, гостро критикували його позицію, позначену у вірші «Тягар Білих».

З іншого боку, у своєму не менше відомому вірші «Балада про Захід та Схід» Кіплінг показує себе тонким психологом і знавцем особливостей та проблематики складних взаємин культур Європи та Сходу, побудованих на абсолютно різних ідеологічних та світоглядних фундаментах. У цьому аспекті «Тягар Білих» розглядається також як спроба автора пробити глуху стіну нерозуміння, знайти спільну мову між різними расами та культурами, нехай і з погляду європейця-колонізатора. При оцінці особистої позиції Кіплінга не можна не враховувати і той факт, що сам поет народився, виріс та прожив значну частину свого життя в колоніях, прекрасно знав і любив Схід і його мешканців (особливо Індію).

Категорія: Всесвітня історія | Додав: katyalipinskayagalloger01
Переглядів: 2286 | Завантажень: 0 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 4
2 Nastusya  
классный у тебя НИК surprised

4 katyalipinskayagalloger01  
biggrin

1 anna_petrash1  
0
Назвіть позитивні та негативні наслідкиколоніального впливу європейських країн на народи Сходу.

3 katyalipinskayagalloger01  
На мою думку було більше негативних наслідків. Тому, що держави колонізатори добували сировину, підвищували податки, розкрадали природні ресурси, лишали державу яку вони підкорили самостійності. Але були і позитивні наслідки  наприклад: в Індії ВБ створила національні фабрики і заводи, велося інтенсивне залізниче будівництво, була проведена реформа у сфері освіти, де навчання було за європейською програмою, були створені університети, була створена інтелегенція: з*явилися індійці-адвокати, лікарі, викладачі.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]