Головна » Файли » 9 клас » Всесвітня історія

Сергій Муравйов-Апостол.
26.10.2015, 19:35
Іван Муравйов народився у сім’ї генерал-майора Матвія Муравйова та Олени Апостол, онучки гетьмана Данила Апостола. Олена Апостол вийшла заміж, всупереч волі батька, за що була позбавлена приданого. При пологах вона померла, і новонароджений залишився з немолодим батьком.
З 1773 р. Іван Муравйов був записаний солдатом у лейб-гвардії Ізмайлівський полк. Навчався вдома та у пансіоні Ейлера в Петербурзі. Мав виключні лінгвістичні здібності: знав не менше 8 мов. У жовтні 1784 р. вступив на службу обер-аудитором в штаті Санкт-Петербурзького генерал-губернатора
За відгуками сучасників, І. Муравйов-Апостол був ерудитом, естетом, поліглотом і бібліофілом, мав чудові вокальні здібності, завжди був душею товариства . У Хомутці він займався літературною працею, перекладав Горація, Цицерона, Аристофана, вивчав давніх та нових авторів, що писали про Кримський півострів, яким збирався подорожувати. Часто бував у столицях, де відвідував літературні салони. І. Муравйова-Апостола дозволяв декабристам розраховувати на нього. У жовтні 1825 р. Ф. Вадковський запропонував П. Пестелю організувати в Хомутці друкарню нелегальної літератури. Напередодні повстання на Сенатській площі, 12 грудня 1825 р., С. Трубецькой відвідував сенатора у його домі в Петербурзі. На думку Н. Ейдельмана, І. Муравйов-Апостол більше слухав, ніж говорив [20, 203]. На жаль, ми не маємо достовірних свідчень про цю розмову. Відомо, що керівники повстання мали намір включити його разом з М. Сперанським та М. Мордвіновим до Тимчасового верховного правління. Його ім’я називали учасники нарад у К. Рилєєва напередодні повстання .
14 грудня 1825 р. на Сенатській площі опинився зять І. Муравйова-Апостола, флігель-ад’ютант покійного імператора Олександра І І. Бібіков. Він повідомив, що умовляв розійтись солдатів Гвардійського екіпажу. Однак пізніше стало відомо, що повсталі офіцери кричали солдатам: «він з наших». Оскільки І. Бібіков не був членом таємних товариств, він уник покарання. Але Микола І не довіряв йому і не давав ходу його кар’єрі.
З огляду на все вищесказане, питання обізнаності батька декабристів щодо змови, як і його можлива роль у разі перемоги повстання, потребує подальшого вивчення.
Після придушення повстання декабристів Іван Матвійович Муравйов-Апостол залишив службу (повернувся на неї 1824 р.) і в травні 1826 р. був «звільнений через хворобу до чужих країв». «Він стомився на батьківщині під ланцюгом тяжких випробувань і прикростей і “під привабливим небом Італії”, хотів забутися від перенесених нещасть у суворій вітчизні… – писав І. Кубасов. – Там, за кордоном нашої вітчизни, на батьківщині його улюблених Горація і Аріоста, там, за кордоном, де блискучим метеором промайнуло для нього щастя, коли він був сповнений сил, коли за його власними словами “його сліди були устелені трояндами”, там тепер шукав Муравйов притулку, заспокоєння від перенесених бур, тривог і важких випробувань» .
У 1845 р. незадовго до смерті І. Муравйов-Апостол повернувся в Росію. Помер І. Муравйов-Апостол у 1851 р. Був похований у Санкт-Петербурзі (за іншою версією – у новгородському Покровському монастирі).
Категорія: Всесвітня історія | Додав: Nastusya
Переглядів: 462 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Nastusya  
1) у Південного товариства існувала програма "Руська правда". Вона була найбільш радикальним конституційним проектом декабристів.Вона передбачала ліквідацію самодержавства , кріпосного права, станових привілеїв, рівність громадян, республіку.А в програмі "конституція" Північного товариства передбачалося що Російська імперія мала стати федерацією з 14 держав і 2 областей зі своїми столицями й самостійним управлінням, а земля залишалася за поміщіцькою власністю.
2)Воно зазнало поразки тому що: декабристи не змогли підняти на боротьбу широкі суспільні сили. Вони хотіли зробити переворот в країні в ім'я народу , але без його активної участі , боячись стихії народног повстання.Суспільство в свою чергу виявило неготовність до рішучих перетворень.
3)Хибність соціалістичних ідей полягає в тому: що вони жили в ілюціях утопій у світі ніщо не може існувати на рівні , завжи будуть бідні та багаті, завжди існуватиме добро чи зло , нерівність, зневага. Можливо їхня хибність в тому що вони не тверезо мислили і їхнє уявлення про світ було дещо спотвореним
4)На мою думку більш переконливим в ідейній дискусії були західники адже вони прагнули до спільних історичних шляхів з Європою вони розуміли,що рано чи пізно люди будуть потребувати громадянської свободи, рівності , а не кріпатства та дескримінації населення , і вони були супротивниками революцій , що теж було не менш важливо адже вже на досвіді можна побачити , що революція нічого хорошого за собою не несе

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]